Information inför säsongstart Stockholmsligan!
Inför seriestarten som närmar sig med stormsteg vill STBF gå ut med lite information gällande Stockholmsligan, klubbarnas kontaktuppgifter och en ny rutin gällande flytt av matcher.
I korthet går det till enligt följande:
- Kontakta motståndarlaget och aktuell hall
- Kom överens om ny matchdag och eller matchtid samt vem som ska administrera detta i BITS
- Logga in som föreningsadministratör/hall i BITS
- Klicka på Administration
- Klicka på Matcher i vänstermenyn och därefter matchrapportering
- Välj förening och lag
- Klicka på Flytta på raden för matchen som ska flyttas
- Ange det nya datumet och tiden för matchen
- Ange orsak till flytt
- Klicka på Skicka
- Efter att anmälan har skickats till motståndarna, har de 10 dagar på sig att godkänna flytten.
När flytten är godkänd av motståndarna, mailas en bekräftelse till båda lagen och hall med information om ny matchtid.
Svarar inte laget i tid, klickar på avslag eller om det tänkta datumet passerats, meddelas de som initierade flytten att den är avbruten.
Hemmalag, bortalag eller hall kan initiera en flytt av match.
Föreningar bör också ange ansvarig person för varje enskilt lag. Detta görs på föreningssidan i BITS. För varje lag anges en mailadress till ansvarig person. Saknas mailadressen, mailas ändringar till föreningsadressen som finns i IdrottOnline. Uppgifterna är endast synliga för de som är inloggade och har tillgång till föreningssidan.
Blå Boken, kapitel D, § 210 reglerar vad som gäller vid flytt av match.
För mer instruktioner gällande flytt av match – klicka på länken här.
För frågor om flytt av match, mejla kansliet